Monday, October 10, 2011

Catatan penganiayaan CIMB ke atas saya


HRAS
Saya terima bayaran melalui cek Bank A dari seseorang. Saya depositkan melalui mesin ke dalam akaun CIMB. Kemudian cek tu kena return dan saya kena caj RM 10 ! Apakah kesalahan saya ? Duit RM 10 insya Allah tak besar untuk disedekahkan kepada mereka yang memerlukan tapi sudah jelas terlalu mahal untuk memperkayakan CIMB dengan pendapat RIBA !
 ·  · about an hour ago
  • E-jJJJJJ  likes this.
    • MuiKKKKK  setuju ustaz
      43 minutes ago · 
    • HRAS Jawaban CIMB : CIMB Malaysia Hi Rahmat, bayaran yang dikenakan tersebut adalah bayaran yang di kenakan untuk pengiriman cek tersebut kepada anda dan bukan untuk mendenda anda bagi pihak pengisu cek tersebut.
      about a minute ago · 
    • HRAS Jawaban saya di fb group CIMB : Hakikatnya tetap sama kerana akaun saya dipotong tanpa izin saya. Lagi pun cek itu tidak perlu dikirim kepada saya. Hari ini saya telah datang ke cawangan Batu Gajah dan cek itu tidak pun sampai lagi. Dengan RM 10 itu cek itu boleh dikirim sampai ke penghujung negara tapi sudah tentu tidak sesuai untuk jarak 16 km dari alamat saya. Wang itu akan saya tuntut di akhirat atas penganiayaan.
      a few seconds ago · 

No comments: